An Article.

Digital Transformation anpassa

Anpassa ditt företag till mot digital transformation

Anpassa ditt företag till mot digital transformation

På liknande sätt har digitala omvandlingar omformat hur företag närmar sig kundservice. Den gamla modellen var att vänta på att kunderna skulle hitta dig, antingen personligen eller genom att ringa ett 800-nummer. Men ökningen av sociala medier har förändrat tjänster ungefär som det har förändrat reklam, marknadsföring och till och med försäljning och kundservice. Progressiva företag omfamnar sociala medier som en chans att utöka sina tjänsteerbjudanden genom att träffa kunder på deras valbara plattformar.

Att göra callcenter och servicebänkar i butiken körs mer effektivt med digital teknik är naturligtvis bra. Men verklig omvandling kommer när du tittar på all tillgänglig teknik och överväger hur att anpassa ditt företag till dem kan ge kunderna en bättre upplevelse. Sociala medier uppfanns inte för att ta plats för callcenter, men det har blivit en ytterligare kanal (och möjlighet) för att erbjuda bättre kundservice. Att anpassa dina servicetilbud till sociala medier är ett annat bra exempel på en digital omvandling.

Men varför stanna där? Som vi nämnde tidigare, uppmuntrar digital transformation företag att ompröva allt, inklusive traditionella idéer från team och avdelningar. Det betyder inte nödvändigtvis att trycka på dina servicerepresentanter för att köra marknadsföringskampanjer, men det kan betyda att man slår ner väggar mellan avdelningar. Din närvaro på sociala medier kan omfatta tjänster och marknadsföring, bundna ihop av en digital plattform som fångar kundinformation, skapar personliga resor och leder kundfrågor till dina serviceagenter.

Möjligheterna med digital transformation

Möjligheterna med digital transformation

Först förstå vad som är möjligt med digital transformation

Ett viktigt element i digital transformation är att förstå potentialen för din teknik. Återigen betyder det inte att fråga “Hur mycket snabbare kan vi göra saker på samma sätt?” Det betyder att fråga “Vad är vår teknik verkligen kapabel och hur kan vi anpassa vår verksamhet och processer för att få ut så mycket som möjligt av våra teknologinvesteringar?”

Innan Netflix valde folk filmer att hyra genom att gå till butikerna och kamma igenom hyllor av band och skivor för att leta efter något som såg bra ut. Nu serveras bibliotek med digitalt innehåll på personliga enheter, komplett med rekommendationer och recensioner baserade på användarens preferenser.

Att strömma prenumerationsbaserat innehåll direkt till människors TV: er, datorer och mobila enheter var en uppenbar störning för videoruthyrningsverksamheten. Omfattande streaming ledde också till att Netflix tittade på vad det annars kunde göra med den tillgängliga tekniken. Det ledde till innovationer som ett innehållsrekommendationssystem drivet av artificiell intelligens. Prata om att få ut mesta möjliga av din IT-avdelning!

Netflix

Digital transformation ger mervärde

Digital transformation ger mervärde till varje kundinteraktion

Digital transformation förändrar sättet att göra affärer och i vissa fall skapar helt nya klasser av företag. Med digital transformation tar företag ett steg tillbaka och granskar allt de gör, från interna system till kundinteraktioner både online och personligen. De ställer stora frågor som “Kan vi ändra våra processer på ett sätt som möjliggör bättre beslutsfattande, speländringseffektivitet eller en bättre kundupplevelse med mer personlig?”

Nu är vi fast förankrade i den digitala tidsåldern, och företag av alla slag skapar smarta, effektiva och störande sätt att utnyttja teknik. Netflix är ett bra exempel. Det började som en postordertjänst och störde videohyrningsverksamheten för tegel och murbruk. Då möjliggjorde digitala innovationer storskalig strömmande video. Idag tar Netflix på sig traditionella sändnings- och kabel-tv-nät och produktionsstudior på en gång genom att erbjuda ett växande bibliotek med on-demand-innehåll till ultrakompetitiva priser.

Digitalisering gav Netflix förmågan inte bara att strömma videoinnehåll direkt till kunder utan också att få en tidigare insyn i visningsvanor och preferenser. Den använder den informationen för att informera allt från designen av sin användarupplevelse till utvecklingen av första körningar och filmer i interna studior. Det är den digitala omvandlingen i aktion: dra nytta av tillgängliga tekniker för att informera hur ett företag fungerar.

Digitaliserade Arbetsfloden

Digitaliserade arbetsflöden

Digitaliserade arbetsflöden

Processen att använda digitaliserad information för att göra etablerade sätt att arbeta enklare och effektivare kallas digitalisering. Lägg märke till ordet i den definitionen: Digitalisering handlar inte om att ändra hur du gör affärer eller skapa nya typer av företag. Det handlar om att fortsätta, men snabbare och bättre nu när dina data direkt är tillgängliga och inte fångas i ett arkiv någonstans i ett dammigt arkiv.

Tänk på kundservice, vare sig det är i detaljhandeln, i fältet eller i ett callcenter. Digitaliseringen ändrade tjänsten för alltid genom att göra kundposter enkelt och snabbt återvinnbara via datorn. Den grundläggande metodiken för kundservice förändrades inte, men processen med att föra ut en förfrågan, leta upp relevant information och erbjuda en upplösning blev mycket effektivare när sökning av pappersböcker ersattes med att ange några tangenttryckningar på en datorskärm eller mobil enhet.

När digital teknik utvecklades började folk generera idéer för att använda företagsteknik på nya sätt och inte bara för att göra de gamla sakerna snabbare. Det är då idén om digital transformation började ta form. Med ny teknik var nya saker – och nya sätt att göra dem – plötsligt möjliga.

Hem

 

Definitionen av digital transformation

Digital transformation är processen för att använda digital teknik för att skapa nya – eller modifiera befintliga – affärsprocesser och kundupplevelser för att möta förändrade affärs- och marknadskrav. Digital transformation omfattar roller som försäljning, marknadsföring och kundservice. Istället börjar och slutar digital transformation med hur du tänker på och engagerar kunder. När vi går från papper till kalkylark till smarta applikationer för att hantera vår verksamhet har vi chansen att föreställa oss hur vi gör affärer – hur vi engagerar våra kunder – med digital teknik på vår sida.

För småföretag som bara kommer igång behöver du inte skapa dina affärsprocesser och omvandla dem senare. Du kan framtidssäkra din organisation direkt från start. Att bygga en verksamhet från 2000-talet på med traditionella sälj och marknadsstrategier är helt enkelt inte hållbar. Att tänka, planera och bygga digitalt gör att du är smidig, flexibel och redo att växa.

När de går in på digital transformation tar många företag ett steg tillbaka för att fråga om de verkligen gör rätt saker.

Digital Transformation Process

Vad är skillnaden mellan digitalisering och digital transformation?

Digitalisering är övergången från analog och klassiskt till digital och modernt.
För inte så länge sedan registrerade man kunder och leads med hjälp av papper. Oavsett om handskrivna i bokar eller skrivs in i dokument, var affärsdata analoga. Om du ville samla in eller dela information behandlade du fysiska dokument – papper och bindemedel, xerox och fax.

Då gick datorer i mainstream, och de flesta företag började konvertera alla dessa bläck-på-papper-poster till digitala datorfiler. Detta kallas digitalisering: processen för att konvertera information från analog till digital.

Att hitta och dela information blev mycket enklare när den digitaliserats, men de sätt som företag använde sina nya digitala poster till stor del efterliknade de gamla analoga metoderna. Datorns operativsystem utformades till och med kring ikoner i filmappar för att känna sig bekanta och mindre skrämmande för nya användare. Digital data var exponentiellt effektivare för företag än analoga hade varit, men affärssystem och processer var fortfarande till stor del utformade kring idéer från analog tid om hur man kan hitta, dela och använda information.

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!