Digital Transformation anpassa

Anpassa ditt företag till mot digital transformation

På liknande sätt har digitala omvandlingar omformat hur företag närmar sig kundservice. Den gamla modellen var att vänta på att kunderna skulle hitta dig, antingen personligen eller genom att ringa ett 800-nummer. Men ökningen av sociala medier har förändrat tjänster ungefär som det har förändrat reklam, marknadsföring och till och med försäljning och kundservice. Progressiva företag omfamnar sociala medier som en chans att utöka sina tjänsteerbjudanden genom att träffa kunder på deras valbara plattformar.

Att göra callcenter och servicebänkar i butiken körs mer effektivt med digital teknik är naturligtvis bra. Men verklig omvandling kommer när du tittar på all tillgänglig teknik och överväger hur att anpassa ditt företag till dem kan ge kunderna en bättre upplevelse. Sociala medier uppfanns inte för att ta plats för callcenter, men det har blivit en ytterligare kanal (och möjlighet) för att erbjuda bättre kundservice. Att anpassa dina servicetilbud till sociala medier är ett annat bra exempel på en digital omvandling.

Men varför stanna där? Som vi nämnde tidigare, uppmuntrar digital transformation företag att ompröva allt, inklusive traditionella idéer från team och avdelningar. Det betyder inte nödvändigtvis att trycka på dina servicerepresentanter för att köra marknadsföringskampanjer, men det kan betyda att man slår ner väggar mellan avdelningar. Din närvaro på sociala medier kan omfatta tjänster och marknadsföring, bundna ihop av en digital plattform som fångar kundinformation, skapar personliga resor och leder kundfrågor till dina serviceagenter.